diumenge, 4 de novembre del 2007

No n'hi ha prou! Som frikis del folk!!!

Bé, avui us faré la crònica dansaire de dos dies (així matem dos pajarus d'un tiru, segons el ditxu!!!)


Divendres 2.11.07

Quedem per sopar la Nietu, la Crispi, la Berta (arriba un poc tard i no sopa) i jo. Després directes a la PL del Rei. Sorpresa!!! A l'escenari, un cartell de no sé què del País Basc, músics encara fent proves de so i al públic, gent que no és l'habitual a la pl (no hi havia coloridu...). Comencem a mirar si hi coneixíem algú pensant-nos que ens havíem equivocat o bé que, havent-hi la fira de Manresa, ho haguessin canviat o anul·lat... no sé. Total, que a les 22'30h (mitja hora tard que després no van allargar....) va començar de debó el concert. Es veu que abans hi havia hagut un concert que organitzava el casal basc o no sé qui. El ball va començar amb el Rogle.Tothom va fer una rotllana però ningú començava... en fi, ho vaig haver de fer jo, si no ens haguéssim passat tota la dansa en rotllana sense fer res!!!! No sé què passava. A Pl hi havia més gent i els que no ballaven estaven molt endavant reduïnt, encara més, l'espai per ballar. Mica en mica la cosa va millorar (no gaire, però què hi farem!). El grup No emprenyis la Dolors, van seguir tocant de tot i, segons què, era una mica caòtic ballar-ho o no podies fer "birgueries" (?). Segons el sr. Francesc, la Berta i jo, aquest divendres, ens havíem convertit en les mestres. Sobretot quan van tocar la dansa turca Alí Pasha. Va ser una situació molt curiosa. El grup va anunciar que farien una dansa turca i la Berta em diu: "Jo sé ballar una dansa turca, l'Ali Pasha". I jo "ah". Comencen les primeres notes de la música i diu: "Segueix-me, és l'Ali Pasha!". Que bo!!!!!A més, és una dansa que no la toquen massa, per no dir mai, allà. Després de ballar més danses, va arribar el final i el grup no ens va "tornar" la mitja hora que havien "perdut" al principi. Així que a les dotze i dos minuts ja s'havia acabat. Un cop una mica buidada la plaça, començava l'after. Per sorpresa meva, només era jo qui havia portat instrument. Quina vergonya, però alhora quina tranquil·litat!!! Així no m'havia de preocupar pel transport de les músiques. Va ser divertit!!! Però em vaig cansar. La gent, sembla que també, perquè cap allà a la una, la Berta i jo estàvem soles a la Plaça assegudes en un racó. Em va demanar si podia tocar. Quin riure!!! Berta, ara ja saps com es toca, no? Has de posar la boca d'ànec però apretant els costats!! jajaja. Després, al cap de res, vam anar a buscar el bus (bé, ella) i jo vaig pujar a peu fins a casa rient tota sola de "No n'hi ha prou! Som frikis del folk!", quan el grup va acabar i de les parides que havíem anat dient parlant amb la Berta!!!


Diumenge 4.11.07

Fira de Manresa. Divendres la Berta em diu d'anar a Manresa. Li dic que no ho sé, que ja li diré. Ahir al vespre decideixo que sí. Arribem i ens trobem a gent. Anem a sentir 21 Boutons. Ens ho passem molt bé. Podem ballar molt... tot i que hi havia gent i ha estat una mica caòtic, també, sobretot quan ens han ensenyat la dansa belga!!!! Després, decidim anar a mirar quines entrades queden. Violines+Pont d'Arcalís, exhaurides! Bé, doncs agafem Urbàlia Rurana+no-recordo-com-es-diuen.Ens va millor, perquè així podem dinar tranquil·lalment i anar a prendre una xocolata desfeta (però no café, eh?).Al bar, ens tornem a trobar gent. Anem cap al concert i... bé, no està malament però no acaba de ser el que, almenys jo, m'esperava. Ara, hem al·lucinat molt, quan hem vist que la gent es posava a ballar el Tzadir Katamar amb la música d'un Pas doble i una xampanya amb no sé quina altra música que no lligava ni anava gens bé!!! Però bé. Tot i així hem tingut l'espai que hem volgut per ballar un parell de xotis (gràcies per fer de noi, Berta :P) i de pas, fer de profe de jotes en parella!!! (mirada.... passada.... mirada i passades seguides!!!!) I després ja directes al tren per venir cap a casa.


Ha estat divertit. Ara, ja no se'm farà tant llarga l'espera de tornar a ballar divendres, després d'aquesta setmaneta dansaire.

Ens ballem divendres!!!

2 comentaris:

Berta ha dit...

1. divendres vaig arribar tard, però ja sopada! (no és que no sopés...)

2. quina il·lu l'Ali Pasha a plaça!

3. fora fora fora, fora el cafè!! xocolata sempre

4. mestra de jotes en parella, això tu! no?

5. ja veus que jo no tinc tan rotllo com tu, jeje, només dir que sí que ha estat un pont de ball, i que m'ho he passat pipa!!!!!!!!!!!!!!! :)

Berta ha dit...

6. Urbàlia Rurana + La romàntica del saladar (dos grups de valència), sí, més tipus ball de festa major que ball folki. Però, punt a favor: tota la pista (la del darrere) per nosaltres!