dilluns, 12 de maig del 2008

Festa Major passada per aigua.... però no anul·lada!!

La pluja no ens fa por i no aturarà res, res.... ni tan sols la 33a Festa Major de La Guàrdia Pilosa!!!!
Podríem dir que l'aventura comença al tren. Surto de casa cap a les 18h i me'n vaig a Pl Catalunya per agafar el tren. Les taquilles tancades i a les màquines només hi ha bitllets de trens de rodalies i no pas regionals. Pregunto al personal que hi havia per allà informant a la gent i em diuen que he d'anar a Atenció al Client. Entro i pregunto. El noi que m'ha atès posa una cara molt rara quan li dic que vull un bitllet de tren per Sant Martí de ses Gaioles. Em diuen que m'esperi que obriran taquilles.... m'espero i continuo esperant, però no obren. Al cap d'una estona (havent-se creat una cua rere meu), ens diuen que els bitllets els hem de comprar a Atenció al Client. Quan entrem i demano, em diuen que vagi a taquilles.... (si és que amb la Renfe quan no és una cosa n'és una altra). Bé, finalment, obren taquilles i puc comprar el bitllet. Baixo a l'andana i m'espero que vingui al tren. Pujo. Em poso a llegir Història de la música.... però no em concentro massa. A no sé quina parada han pujat uns nois que posen música al mòbil per fer de fil musical del viatge... buf.... plego i acabo un exercici d'harmonia i a fer contrapunt.... la cosa va bé fins que ens diuen, a St Vicenç de Castellet, que els que van fins a Manresa han de baixar i fer un canvi de tren, i els altres ens podem quedar. Continuem el viatge i a la següent parada, Manresa, ens demanen que baixem tots perquè hi ha una averia entre Rajadell i Calaf. Ens fan agafar un autocar a Manresa que ens portarà fins a Calaf.
Bé, entre tot això, trucades i sms amb la família. Veniu-me a buscar a Calaf, que el tren arriba fins allà. I després, estic a Manresa i ens han fet agafar un autocar fins a calaf, no sé quan tardaré. Per fer aquest trajecte hem tardat una hora!!! Per sort, a l'estació de tren de Calaf, hi havia el meu padrí, el Jaume, esperant-me amb el cotxe per anar fins La Guàrdia!!!! Finalment, després de 4h de viatge de porta a porta, he arribat. Entro a casa, deixo els trastos i corrents a l'Església a buscar algun entrepa per sopar, saludar la mare i la resta de la gent, explicant l'aventura i tot plegat. I he arribat just a temps per sentir el concert d'Ivanow jazz group, i de pas, aprendre una miqueta de swing i lindy-hop. I després, el ball de nit amb Dj Boi i beat voice. I au, cap a dormir i pensant en què passarà l'endemà....
Diumenge matí. Sembla que aguanta. Es fa la missa, el repic de campanes i ens trobem tots a la pl de l'Església. De cop, em demanen si tinc les músiques dels balls de bastons. No, no les tinc... però si que me les sé i les puc tocar... però no tinc el clarinet... així que decideixo demanar-li al Guiu. Comencem el cercavila... la meitat del recorregut, per l'empedrat, perquè l'altra meitat està enfangadíssima... després, els falcons, els balls de bastons, el pregó, la dansa de la guàrdia - dues vegades.... diguéssim que per falta d'assaig.... - , la sardana i finalment, les danses d'arreu del món. Cal dir, però, que mentrestant, es va donar el tret de sortida al concurs de pedra-paper-tisores i a la cursa de carretons. En tot aquesta estona el temps ha aguantat, i just a l'acabar l'última dansa.... es posa a ploure fort... tothom cap a casa a preparar-se per dinar amb la super fideuà. I després, a l'Església, concert de la Jove Orquestra de la Guàrdia Pilosa, dins l'Esglèsia, seguit pel futbolin gegant al "poliesportiu" i alhora els jocs de cucanya pels més petits i l'averada d'estels al turó del davant de l'era. Es posa a ploure fort i tot s'atura fins l'hora de la xocolatada. Tothom fent cua per menjar xocolata mentre s'aprofitava per vendre números per la rifa que es faria seguidament. I després de la rifa... a sopar, cada ú a casa seva, i després ball de nit a l'Església...
I dilluns.... toca recollir i l'assamblea del poble per valorar-ho tot... aquest any, però, ha estat una mica així degut a la pluja.
Encara que plogués i que el correfoc ni la traca final s'hagués pogut fer.... s'han salvat moltes coses i penso que la gent que ha vingut s'ho ha passat molt bé... si més no, jo sí!!!!! I ara, toca esperar la Festa Major de l'any vinent!!!!!!
(P.D: us poso unes quantes fotos en una altra entrada... són representatives)