dilluns, 16 de juny del 2008

Ja ha passat tot!

Ja torno a ser aquí. Ara que ja s'ha acabat tot, toca actualitzar explicant les meves batalletes a pl, concerts, escola, reflexions.... avui... potser serà com una mica barreja, no sé... en aquests moments estic molt cansada i ja veurem què és el que fa la inspiració. Sé, però, que cada concert es mereix un escrit individual.... ara, però, ja veurem què surt... així que comença el text.

Divendres 13 de juny. 7'00h. Sona el despertador. No em puc adormir. Avui no. Per més cansada que estigui i més son que tingui, m'he d'aixecar. A les 8'00h o 8'15h he de sortir de casa. Per sort, ho tinc tot gaire bé apunt. Esmorza (una torrada i un suc de fruita), dutxa't, vesteix-te, fes el llit... Tot apunt. Ara, ja comença a arribar el moment.... surto de casa. Miro si baixa algun autobús. Cap. Decideixo anar a buscar el metro. Arriba bé. Pujo. Els nervis comencen a estar una mica a flor de pell.... tranquil·la, em dic. Anirà bé. Propera parada: Passeig de Gràcia, enllaç amb L4, L2 i Rodalies Renfe. Toca baixar. Vaig pujant cap al Conservatori. Respiro. Estic a res. Ja he arribat. Veig aquella entrada, les escales. No hi ha pràcticament ningú. Hi ha una cartellera amb papers penjats. La miro. Veig que són els tribunals i els alumnes que hem de fer les proves d'accés a 4t, 5è, i 6è. Veig el meu nom escrit. Només som tres. Miro les aules: 106 i 107. L'hora.... què????????????? A les 10h???? Però si a mi em van dir que era a les 9h. Entro i pregunto. Creo confusió. Tot s'arregla. L'hora correcta era les 9h. Uf! No sé què hagués fet una hora i mitja, sola, amb els nervis fent festa dins meu, per allà.... M'espero una estona a fora. Al cap de res, entro. Em diuen que ja puc pujar. Veig una altra noia que s'espera. També fa l'examen per 6è. Millor... no estaré tan sola. Ens deixen entrar a l'aula de l'examen. Ens demanen qui som i el DNI, no fos cas que ens presentéssim per algú que no som. Ens esperem una estona mentre esbrinem què passa amb la persona que falta i per matar el temps, manetenim conversa amb el tribunal. Misteri solucionat. L'altra noia només fa instrument. Bé, així que a les 9'15h comencem amb l'harmonia. Tenim una hora i quart. Cap a les 10h-10'15h ja he acabat. Em deixen anar a donar una volta. Torno a entrar. Seguim. Ara toca el dictat... dicatat harmònic... 4 veus... a veure com anirà. Comencem. A mig dictat ens fan canviar d'aula. Fem el canvi, continuem i acabem. Buf! Fatal. El soprano encara, però el baix i les veus del mig.... bueno. Entrego el full. Tornem a l'altra aula. Entra el profe d'història. Demano per anar al lavabo. L'altra noia s'hi apunta. Preguntem on és. On és??'??????? No el trobem.... Ara!!! Vinga, cap a l'aula altre cop. Ens donen les preguntes d'hirstòria: 1. Els rites pregregorians. 2. La polifonia romana. 3. L'art de trobar. 4. Les formes musicals del Barroc. Ens diu que en principi n'hem de triar tres de les quatre, però com que hi ha poc temps, ens en fa escollir dues. Buf.... cacao mental enorme.... Ens diu que per les dues preguntes tenim tres quarts d'hora. Ho podem fer esquemàtic i ell ja ho entendrà.... no n'estic convençuda del tot.... bé, endavant. Començo per la 4. Les idees se'm barregen al cap. Queda poc temps, millor que faci la següent. La 3. Pensa, pensa.... val. Més o menys.... s'ha acabat el temps. Bueno... millor del que em pensava, però no les tinc totes. Bé.... ja han passat tres de les quatre proves del matí. I amb tot això són les 12'15h. Ara, l'anàlisi de la fuga. Hora i quart. Ens donen els fulls i a l'ataque!!!.... Prou bé. Subjecte, resposta, contrasubjecte, primera secció, episodi, anàlisi harmònic...omplir la graella.... el meu cap no pot més.... tinc ganes d'acabar. És l'hora!!!!! El meu estòmac es queixa de gana. Decideixo entregar el full. Pregunto quan sortiran les notes. Cap a quarts de tres.... OK! Surto de classe i.... sorpresa!!!! Veig a ma mare i a la Cris que m'han vingut a veure!!! Quina il·lusió. Ens quedem xerrant una estona fins que els demano de sortir a prendre l'aire. Miro el mòbil. Elles m'han enviat un sms. La Neus també. La truco i li dic que ja he sortit. Ens esperem a les escales de l'entrada. Decidim anar a prendre algu. Estic més nerviosa que mai. Tornem al conservatori. Encara no hi ha les notes. Més espera.... i més nervis.... tota jo tremolo. Ara!!! Ja les han penjat.... trrrrrrrrrrrrrrrrr..... i la nota és...... 5'5!!!!!! Ueeeeeeeeee!!!! Aprovat!!!! Que bé!!! Em quedo tranquil·la.... a la tarda podré tocar... però primer.... a dinar rapidíssim.... Dinem. La Neus i jo anem tirant. Quasi és l'hora. Mentre esperem, el profe d'història em clava un primer moc.... passo d'ell. Anem a l'aula que ens han dit. Monto els claris , escalfo i decideixo enxufar les coses a la gent que tinc per allà. M'està apunt de caure el clarinet en sib, el nou. No ha passat res. Segon moc del profe d'història. Ganes de plorar. No! Ni pensar-ho! Sóc forta i aguanto. L'examen ja comença. Primer la violista. Jo m'espero. Em diuen que m'he d'esperar més. Continua una cellista. Finalmen em toca a mi. Llçó a vista. S'acaba el temps. Entro a la sala on es fa l'examen. El tribunal a primera fila. A la tercera o la quarta, ma mare, la Cris, ma germana i una altra noia. Ensenyo la llista al profe de clari. Començo per la lliçó a vista.... bueno... no massa bé. Els estudis... me'ls deixen triar.... mmmmmm.... Val, Bitsch i Éphéméride. Sona prou bé. Alguna coseta però no m'aturo i segueixo endavant. Les obres amb piano. Una me la deixen escollir. O la 1a Romanza de Schumann o el 1r moviment d'Stamitz. La Romanza. L'altra me l'han dit ells.... el 3r moviment de Honegger.... merda! Sabia que cauria. Bé, decidim començar per la Romanza. Genial!!!! I ara... el pitjor... el Honegger.... bueno... ni un glissando, molt bèstia al principi, poques dinàmiques i una mica desquadrat amb el piano, però ens hem anat trobant.... Ja està!!! Ja he acabat. No puc creure.... amb tot això són les 17h-17'30h. Sortim. Anem a prendre algu mentre esperem la nota. La Laia marxa. Seguim la mare, la Cris i la Neus. Estic out. Elles, la Neus i la Cris han de marxar. Abans, però, passem pel conservatori a verue hi ha les notes. No hi són. Bé doncs, elles marxen i la mare i jo decidim anar a veure l'àvia. Arribem a casa seva cap a les 19h. Li explico tot. Em poso a plorar un poc.... nervis per saber la nota... tot i que no tants com al migdia. Cap a les 19'45h tornem al conservatori. Ja hi ha les notes..........trrrrrrrrrrrrrr....... clarinet.... 5'2!!!!! Aprovat!!!! Ueeeeeeeeeeeee!!!! Mitjana de tot..... 5'3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja està!!! Ja sóc dins del conservatori.... que guai!!! I quin pes més gran que m'he tret de sobre!!! I ara, finalment, ja toca anar cap a casa. Agafem el bus. Estic morta. Arribem a casa a quarts de nou.... quasi 12h al conservatori. Començo a trucar i a enviar sms a la gent que tinc pendent de tot. Em dutxo. Baixo a pl. Estic més contenta que mai.... tot i que no es nota. Quan estic arribant em truca l'Anna E. Xerro un poc amb ella. Al mig de la pl, la Clara, la Sònia i una altra noia. Els hi explico tot com ha anat. De tant en tant algú em saluda i em pregunta què tal. Es van sentint crits d'alegria.... ballo, ballo i ballo més. No vull que s'acabi. Ara xerrant amb un, ara amb l'altre.... toquen el hassapiko. Faig de cap danser al costat de la Berta. Em quedo al mig de la pl.... em sento molt especial, aquesta nit. Crec que m'ho mereixo.... els de la Vallesana mateix, fan l'after. Arriba el final. Parlo amb la Laia P i el Josep. Descobrim que ell i jo l'endemà tenim el mateix assaig.... quedem i marxem. Arribo a casa vora les 2'15h. Gravo un cd per la Teresa, la meva profe. Vaig a dormir. A les 8h sona el despertador. No puc llevar-me. Deu minutets més. Merda! M'he d'espavilar. Arribo tard a l'hora que havíem dit amb el Josep i a sobre m'equivoco de lloc. Bé, ens trobem. Anem a l'assaig.... buf! No puc. Estic massa cansada. A la pausa.... tornen a sonar el hassapiko, els 7 salts,.... continuem l'assaig amb els nens que han de cantar. S'acaba. Ara, sona el Tzadir katamar, el xotis de la relliscada. Fagot i clarinet...jejeje... que guai. Els profes estan al·lucinant. Recolllim i cap a casa. Ens quedem xerrant als fgc. A dinar a casa. Baixa l'Agnès a dinar. Jo estic pendent de com anar a Terrassa a la tarda, al Gastasoles. Hi acabo anant. Quedo amb la Mireia de la uni. Cap a quarts de vuit estem als Bellots, ballant. Ella marxa. Per sort he trobat un cotxe que va cap a Barcelona. Arribo a casa cap a quarts de quatre. No he parat de ballar en totes aquestes hores. Genial!!!! Vaig a dormir. Diumenge, a les 10h sona el despertador. Vaig al concert de St Lluís, que canten les corals de Lluïsos de Gràcia. Molt guai. Vent del Nord, La Fuga, Cantiga, Sinera, Virolet i tots junts. S'acaba. Saludo la gent de Sinera. Anem a dinar amb la Cris. Ella agafa el tren cap a Tarragona. Jo pujo cap a casa. Ma mare encara dina. M'estiro al sofà i em quedo ben adormida. No puc amb la meva ànima. Em truquen al mòvil. L'Anna H preguntant-me com m'havia anat l'examen. M'aixeco. Miro els mails i em dutxo. Estic esperant que l'Anna E em truqui pe quedar. Començo aquesta entrada del bloc. Plego. Vaig a Pl Molina. Anem a prendre algu. Ens posem al dia de tot. Hem de plegar. Venen a sopar mons germans i he de ser a casa. Sopem i marxen. I finalment.... en aquests tres dies, m'aturo, puc dormir i descanso.

Un cap de setmana ben intens.... nervis i cansat, però alhora genial!!!!
Un petó per a tothom!!