divendres, 19 de desembre del 2008

Xuplant que xuplant.... o comprant que comprant??'

"Pastorets i pastoretes
on aneu tan de matí?
A llevar-mos les lleganyes
a la bassa del jardí.
La llet calenteta
la boca cremant
i el bon Jesuset
xuplant que xuplant.
Pastorets i pastoretes
feu-me llenya que tinc fred,
no me la feu d'argelaga,
feu-me-la de romeret.
La llet calenteta....
Pastoreta, què li portes
a Jesús que està nuet?
Jo li porto, pastoreta,
camiseta i giponet.
Jo li porto, pastoreta,
una bossa de bolquers.
Jo li porto, pastoreta,
molta roba per anar abrigadet.
La gandula i babycook,
una trona i el gos de pleuix,
bressolet, canivador, tummytub.
Si li portes tantes coses
no sé on les posaran.
La meitat, si bé ho rumies,
no les necessitaran.
Pitjor que les llistes de noces
són les llistes per a infants:
molt de plàstic , molts de quartos,
el cas és anar gastant.
Jo li porto cançonetes,
i manyagues i petons.
Crec que així el cabasset
serà únic i dels bons.
No li porto llet pot,
que Maria dóna el pit:
aliment, també consol,
gran salut i bon profit!
Al garrotín, al garrotan,
de la vera, vera de Sant Joan.
Al garrotín, al garrotan,
ai, quina garrotada que ens fotran;
i quina clatellada que ens clavaran;
i quina arrissada que ens cardaran;
i quina calbotada, quina bescollada,
i quina gardela, i hòstia, quin hostiot!
M'he quedat ben seca, m'he quedat pelada.
Ai, senyor, quina enredada,
no ens cal res de tot això."
("Xuplant que xuplant"-"Escudella de Nadales"-De Calaix)


Perquè hi pensem tots plegats una miqueta fins a quin punt estem al món del consumisme.

I també, penseu-hi......PARE NOEL NO! ÉS UN IMPOSTOR! PARE NOEL NO! QUE CAGUI EL TIÓ!!!!

Petonets i bones festes a tothom!!!!!